Căsuţa din lut


Căsuţa din lut

Pe prispă,
bătrânul Mai aşeza flori de in la picioarele bătrânei
care îmi ţesea zilele la război
şi îmi pregătea opincuţele pentru destăinuirea vieţii.
Am plecat din mâinile anotimpului.
Păşeam agale pe cărare
paşii mi-i pierdem, necunoscuţi în zare…

Gârbovită de soarele puternic
am căzut la poalele muntelui,
într-o vale dincolo de înstrăinare.
Ţi s-a făcut milă, eram însetată…
Mamă, m-am născut în braţele tale
şi mi-ai picurat viaţa pe buze…
Am crescut la pieptul tău
şi erai tot mai fericită cu mine de mână.
Tata, zâmbea…
(Mereu şi-a dorit o fetiţă.)
Eu creşteam,
în casa părintească am învăţat să cos
şi nu-mi coseam rochii-nflorate,
mi-am cusut poezii să-i ţină inimii de cald
pentru zilele de acum, mamă,
când străzile aglomerate au transformat uliţa copilăriei
într-un vers ce lasă draperiile desfăcute tot timpul la fereastră…
Noaptea când plâng,
îmi amintesc de trăistuţa pe care mi-ai pregătit-o
cu miresmele rozelor ce-mi luminează calea…
Mamă, de ce n-ai oprit un trandafir şi pentru tine?
Mi-ai dăruit toată lumina şi tu, m-aştepţi acum în întuneric…
Eşti darnică, mamă, dar tu nu ştii că oricât ţi-ai dori să stau lângă tine,
va trebui să mă reîntorc la căsuţa din lut ?!
Mă va aştepta poate alt bătrân dintr-un alt anotimp,
dar, mamă, îmi va fi teamă, căci atunci ştiu că nu voi mai fi un copil.

Mă voi reîntoarce cu buzele stafidite şi trupul trudit,
Cu mâinile grele şi părul albit…
Purtată de viaţă în gânduri nestinse
Dar stinsă din viaţă cu stelele-aprinse…

Căsuţa din lut ne-aşteaptă pe toţi
Nu-i şubredă, ci umedă,
De lacrimi căzute în zile deşarte
Pe pragul tăcerii dintre viaţă şi moarte…

Published in: on May 15, 2014 at 5:00 pm  Comments (23)  

23 CommentsLeave a comment

  1. esti o fetita frumoasa!

    Date: Thu, 15 May 2014 14:00:12 +0000
    To: cosar@hotmail.com

    • Va multumesc!
      O seara placuta !

  2. This is very good🙂

    • Thank you very much !🙂

      • You’re welcome🙂

  3. Oh, Doamne! Doar lacrimi…

    • Fara de care nu se poate…🙂
      Te pup, draga mea !

      Pupici.❤

      • Mă înclin!
        Te îmbrățișez!

        • Si eu, cu mult drag !🙄

  4. Am găsit multă frumuseţe în aceste versuri. Felicitări!🙂

    • Ma bucur enorm sa aud asta.🙂
      Multumiri dragalase !

      O seara dulce !🙄

  5. Salut Eda.
    Vă mulțumim pentru vizita dumneavoastră.
    Bine week-end.
    Noroc România!
    Pupici.

    • Multumiri !🙂

      O seara frumoasa si dulce !

  6. Please visit my new blog, hope you like it🙂
    http://ajaytaobotanicalblog.wordpress.com/
    thank you so much dear🙂

  7. Frumos!

    • Va multumesc !🙂

  8. Purtată de viaţă în gânduri nestinse
    Dar stinsă din viaţă cu stelele-aprinse…

    Foarte frumos spus. Ce sa zic, ne-ai atins inima si esti ca o fereastra spre privelisti de vis. Am o poezie preferata al carui ultim vers este:

    …La anii invierii, cand am iesit din bezna
    despovarat de fumuri, de neguri si-amagiri
    catusa ruginise la mana si la glezna
    dar ochii si-Adevarul purtau ceresti luciri…
    (de Traian Dorz)

    • Ma simt onorata sa aud asta si va aduc o calda multumire pentru aprecierea adusa versurilor mele !

      Sunt foarte frumoase versurile pe care mi le-ati lasat, induiosatoare chiar.

      Va multumesc pentru tot !
      O seara buna !

  9. Reblogged this on Esti crestin? and commented:
    Purtată de viaţă în gânduri nestinse
    Dar stinsă din viaţă cu stelele-aprinse…

  10. Miracol sa-ti fie… poezie… si casa de lut… tacut… in palat de vesnica lumina sa-ti devină…

    • Va multumesc enorm pentru frumoasele cuvinte!
      Pace si liniste, va doresc si dumneavoastra, cu multe multe bucurii !

      O seara dulce !🙂

  11. Esti un miracol de suflet !!!!!! Pup taree❤

    • Iti multumesc enorm, Carla !
      Mereu ma faci sa zambesc. Te pup !❤


Leave a Reply

