Pe fruntea ultimului gând


Pe fruntea ultimului gând

Fâşii de vise şi de dor, împachetate-n colţ de rai
S-au desfăcut din gândul meu,
Ca evantai.

Parfumul dulce-aromat, amestec dintre brad şi pin
Mi-a-nfăşurat pe sub priviri,
Un zâmbet fin.

Sideful elegant stingea, doruri ascunse în cercei…
Zbătându-şi aripile-n zbor,
Doi porumbei.

Un val albastru se înalţă, simţind poate eliberarea
În ochii tăi prindea curaj,
Timidă, marea.

Liniştea ce nu se înfiripă, când te aştept sau când te chem,
Loveşte-n mine, tăinuind…
E un alt semn.

Izvor de timp din Univers, străbate-n suflet legănând
Scrisori lipite c-un sărut,
Ultimul gând.

Published in: on August 13, 2015 at 9:50 pm  Comments (19)  
Tags: , , , ,

19 CommentsLeave a comment

  1. Iar ca incheiere un ultim gand din partea mea…Felicitari!Frumoase versuri…

    • Vă mulțumesc din suflet !🙂
      O zi frumoasă !

  2. Very nice! It’s good to see Romania’s super hot summer isn’t grilling the creativity out of you. Do you have a poem reflecting on the summer heat?🙂

  3. Te salut, Denisa! Este prima oara cand vin in “casa” ta virtuala si nu este frumos sa vin cu mana goala! Ti-am adus un “virus”, Liebster Award. Esti un blogger cu vechime si nu mai ai nevoie de asa ceva. Totusi ti-am facut aceasta nominalizare, ca apreciere pentru talentul tau poetic. Blogul tau este interesant pentru mine, deoarece este un caz rar, in care poti urmari evolutia unui poet. Desi In domeniul liricii sunt greu de formulat criterii si cuantificari, imi asum afirmatia, ca ai progresat la un nivel de exprimare poetica, foarte elevat. Daca consideri ca nu merita sa faci o postare pentru acest “joc”, nu este nici o problema. M-as bucura daca as avea puntul tau de vedere, pentru intrebarile mele, din “joc”, macar sub forma unui mesaj.

    • Înainte de a răspunde provocării, aş dori să vă mulţumesc pentru cuvintele şi aprecierea adusă scrierilor mele şi pentru oportunitatea de a putea da frâu liber, acestui virus, printr-un comentariu. Am mai primit nominalizări, şi cu această ocazie, ţin să le mulţumesc tuturor celor care s-au gândit la mine, iar dat fiind faptul că nu am făcut postări din nominalizări, nu am făcut-o nu din lipsă de respect, faţă de ei, ci pentru că simţeam eu că pot fi descoperită şi prin versuri. Să începem.🙄

      01 – Ceea ce ofera platforma WordPress in varianta “free”, iti este suficient? Ai dori ca oferta pentru aceasta varianta, sa fie mai diversificata?
       Pentru parcimoniile mele şi câteva fotografii, eu îi mulţumesc sincer WordPress-ului pentru găzduire, dacă voi simţi vreodată că-mi doresc altceva o să îmi creez un site.

      02 – Pe o scara de la 1 la 10, pe ce treapta ai aseza interesul tau pentru blogosfera?
       Interesul meu e să nu părăsesc blogosfera, dar cel mai important, interesul constă în a-mi răsplăti cumva cititorii, deci, cred eu că atinge o treaptă destul de înaltă.

      03 – Care a fost cel mai placut moment pentru tine, ca blogger?
      Toate momentele sunt plăcute. Chiar şi acum, după patru ani de când mă aflu aici, încă am emoţii când las o nouă postare să inunde privirile cititorilor, apoi, la rându-mi ochii mi se inundă cu lacrimi, lacrimi de bine, răspuns al reacţiilor primite.

      04 – Exista pe blogul tau o postare la care tii in mod special? Care este aceea?
       Fiecare postare face parte din mine, fie că abordez iubirea, fie că sunt tristă, fie că mă pierd sau mă regăsesc, toate-mi sunt martore vieţii. Cum aş putea să nu ţin la ele ?! Dar când este vorba de o postare specială, aceea este Părinţii mei şi apoi, toate poeziile dedicate mamei mele, pe care o iubesc.

      05 – Daca blogosfera nu ar fi existat, crezi ca ai fi avut o prezenta similara cu cea de aici, intr-un alt mediu cultural?
       Situaţia este relativă, dar direct proporţională de timp, de loc şi de posibilităţi. Mulţumesc frumos, blogosferei !🙂

      06 – Cum vezi viitorul literaturii? In forma clasica, pe support de hartie, sau migrand spre alte medii?
      Literatura trebuie abordată pentru a avea un viitor şi da, sunt adepta cărţilor în format fizic. Dacă nu simt mirosul paginilor vechi sau noi, nu simt că citesc. Mi-ar plăcea “să ne împiedicăm” de fragmente din literatura contemporană pe străzi, prin ceainării, cafenele…

      07 – Crezi ca semnele diacriticele romanesti ar trebui eliminate in mod oficial, sau dimpotriva, ar trebui impuse prin lege, in scrierile publice?
      Fără diacritice, limba română ar fi infirmă şi infimă. Înainte de a fi plăcute, diacriticile sunt utile.

      08 – Consideri ca este posibila perceptia completa, pentru o poezie care nu este scrisa in limba materna?
       Poate că da, poate că nu. Citind cu sufletul, poezia respectivă reuşeşte să transmită.

      09 – Preferi versul clasic, cu ritm si rima, sau versul alb?
       Când am început să scriu, da, preferam versul clasic, mi se părea melodios şi uşor înţeles, acum, dacă versul curge şi-mi lasă pansament peste suflet, poate fi oricum, oricând.

      10 – Care este cel mai frumos oras, pe care l-ai vizitat?
       Îmi plac plimbările prin ţară, iar unul dintre oraşele vizitate care mi-a lăsat o amintire vie, este oraşul unde am simţit căldură sub aripa Marelui Poet, iubitor de tei.
      11 – Ai o echipa de fotbal favorita? Care este aceea?
       Ups, nu am, dar cred că ar putea fi orice echipă care rămâne echipă, indiferent dacă-i fotbal sau nu.

      Încă o dată aduc mulţumiri şi sper că m-am descurcat. Vă mai aştept aici, cuminte şi vă doresc toate cele bune !🙂

  4. Izvor de timp din Univers, străbate-n suflet legănând
    Scrisori lipite c-un sărut,
    Ultimul gând.

    • 🙂

      O zi frumoasă !

  5. minunate versurile…le am savurat

    • Mă bucur mult !
      Vă mulţumesc şi vă doresc o zi senină !🙂

  6. Ce surpriza placuta!? Dar nu vei primi “like-uri” de pe acest fotoblog, pentru ca ai deja admiratia (si “like-urile) mele, din “lumea literelor”. Sper sa gasesti aici, macar o imagine la fel de frumoasa ca poeziile care le-am citit eu, pe blogul tau, de-a lungul timpului!

    • Şi fotografiile dumneavoastră sunt surprize plăcute.
      Vă mulţumesc tare mult !
      O seară frumoasă !🙂

  7. Buna dimineata Eda !
    ” Pe fruntea ultimului gand ”
    batranul tau prieten virtual
    ca sa nu pierzi timpul stand la rand
    iti da raspuns aici,la postul actual !🙂
    Scrisoarea de pe
    http://aliosapopovici.wordpress.com/2015/08/18/
    opera unui tanar roman PLECAT dincolo sa STUDIEZE
    caci in ROMANIA nu mai avea loc de progeniturile agramate ale politicienilor si guvernantilor ipocriti si oportunisti,
    este prea ” eleganta ” 😦 fata de DEZAMAGIRILE produse de actualul presedinte Klaus Werner Iohannis pentru care ROMANII din DIASPORA s-au BATUT la PROPRIU cu CARABINIERII din TORINO
    ca sa-l VOTEZE crezand in PROMISIUNILE lui MINCINOASE !😦
    Sunt multe de spus pe TEMA DEZAMAGIRII electoratului care l-a VOTAT dar nu se cade sa le insir aici
    in raspunsul ce cu stima si respect ti-l dau tie ,
    TANARA MLADITA
    autoare a VOLUMULUI de POEZII ” Enigma florilor de liliac”
    pe care-l pastrez la loc de mare cinste pe raftul principal din modesta mea biblioteca !🙂
    Iti multumesc pentru vizita si comentariu !🙂
    Din toata inima iti doresc multa sanatate
    si DA-I DRUMUL la un alt VOLUM de POEZII
    ca sa aiba si altii parte
    caci Dumnezeu si Muza
    iti sunt prielnice
    si-ar fi pacat sa gesesti scuza
    in aste vremi potrivnice !!!🙂🙂🙂
    Cu stima si prietenie,
    Aliosa.

    • Scrisoarea merită un răspuns, să sperăm că-l va şi primi, tânărul Darie !🙂

      Mă gândesc tot mai mult la apariţia unui nou volum, sper să găsesc putere în următoarele luni, odată cu sosirea anotimpului preferat, dorinţele mi le aşez spre îndeplinire.🙂
      Dacă aveţi plăcerea şi dacă va fi o lansare, eu vă aştept să sosiţi de mână cu nepoţeii şi să ne bucurăm împreună.🙂

      O zi frumoasă, vă doresc !

  8. Bună. Eda, O emoție inefabilă mă leagă desensibilitatea ta
    Retrăiesc momente ce-mi par reverberații de vise, și parcă mi-aș dori ca ele să. revină.
    Cu emoția aceleiași aprecieri, Onu

    • Vă salut cu drag ! Aduc cele mai calde mulţumiri şi sper că sunteţi bine !

      Toate cele bune !

      • Speranța ta este îndeplinită!
        Sărut mâna🙂

        • Mă bucur din suflet !🙂


Leave a Reply

