Pantofii albaştri ai timpului


Pantofii albaştri ai timpului

Mă simt înecată în trecut.
Chipurile fade stau ascunse după colţul casei
Şi îmi pândesc copilăria.
Poartă haine de culoarea greşelilor,
Descusute şi cu tivul gata să desprindă lacrimi.
Sunt şi eu acolo, îmbrăcată într-un sarafan negru al regretelor,
Strâns în talie de remuşcări imprimate în panglici lungi.
Îmi ating genunchii loviţi de cuvinte
Şi şterg sângele închegat din apusul verii.
Mă văd, dar nu mă recunosc,
Cu o foarfecă de oţel pătrund în firul răsucit al anilor trecuți,
Calc desculţă pe marginile pietrelor de opal,
Iar pe vârfuri traversez norii rămaşi pe pământ…
Cu fiecare pas, timpul absoarbe jocul copilului uitat în mine.
În stomac simt cum mă loveşte timiditatea,
Stropindu-mi glasul cu răgușeala unei pisici care obosește să alerge fluturi.
Mai am puţină încredere în buzunar,
E pentru toată viaţa…
Mi-ajung emoţiile rătăcite prin păr,
Le scutur din când în când în anotimpuri.
Mă dor mâinile încercând să ating timpul pierdut,
Mă dor tălpile încercând să sar peste cuvinte.
Chipurile fade apar ca nişte fantome,
Îmi înceţoşează lumea risipită în oraşe,
Mă despart de cutremurul resimţit în priviri..
Retina cerului e vulcanul nestins din mine,
Din mine, din tine, din destin.
Nu încetez să caut rugăciunile,
Parcă cineva le risipeşte cu mâna stângă
Peste câmpiile cu flori,
Iar vântul le cuprinde şi le presară peste privighetori.
Din glasul meu, încerc să desprind câteva note
Nu prea multe, de teamă că s-ar întrista pianul lui Chopin…
Noaptea vine peste mine,
Şi-mi trezeşte amintirile din mătase…
Astăzi mi-a adus în dar gândul speranţei
Pe care o voi purta în participiul mulțumirii.

Nu am ştiut că poţi traversa Vulcanul Noroios al amintirilor,
În pantofii albaştri ai timpului.

pantofii_albastri_1

Te întâmpin, zâmbind, îți ascunzi chipul după flori și aștepți să-ți deschid.

pantofii_albastri_2

S-au prins în horă florile iertării, sărbătoresc sinceritatea-n felinar.

pantofii_albastri

Mi te am. Mi te iubesc. 

pantofii_albastri_3

E timpul să plecăm, mă găsești printre raftul cu cărți. Roșesc,   m-aștepți.

Published in: on April 25, 2016 at 8:15 pm  Comments (29)  
Tags: , , , ,

29 CommentsLeave a comment

  1. Mi-au încălzit seara pantofii ăştia albaştri…😉

    • Iar cuvintele Potecuței, mi-au încălzit sufletul. Mulțumiri !❤

  2. Minunat, minunat…♡ 😘👏

    • Îți mulțumesc din suflet !❤

  3. In ultima poza, in spatele florii, se afla o carte – doar un cuvant din titlul ei apare in cadru “Parul”. Ce carte e? Sunt curios!

    • “Părul Venerei”, de Mihail Șișkin, o carte pe care o recomand cu multă căldură. 🙂

      • Okay, bine ca mi-ai spus.🙂

  4. O minune, Denisa! Bravo🙂

    • Mulțumiri din suflet !❤

      O seară parfumată !🙂

  5. Cât de frumos! Cât de frumos!!!! Te-aș citi la nesfârșit!

    • Mă bucur din suflet să aud acest lucru.❤ Aduc mulțumiri parfumate și vă mai aștept !🙂

  6. Nice.. very nice

    • Thank you !🙂

  7. Reblogged this on The Militant Negro™.

    • Thank you very much !🙂

      • Hello Ms. Denise…how have you been. Great talent you have. I thought I was subscribed to your blog to receive notifications but I have not been getting e-mail alerts when you post.

      • My pleasure always.

  8. Cu așa pantofi, să tot dansezi în versuri!🙂

    • Primind asemenea cuvinte, să mai tot scriu. Mulțumesc de o mie de ori !🙂

  9. We invite you all to visit Norway! Digitally, that is!😉
    On our blog: http://www.SeeNorway.wordpress.com you may find more than
    5000 ‘full-screen-pictures’ from Norway, and best of all: It’s all free!
    Of course, you can’t freely use our pictures, but it won’t cost
    you a penny to enjoy them all. They are all posted for your pleasure!
    Be advised to follow the links to our INDEX once you find it –
    (at the end of any post you may choose to open).
    It will make it way easier to find what you are looking for!
    Welcome to Norway! 😉

    • Thank you !🙂

  10. Superbe versuri, frumoase aranjamente florale,
    postate chiar acum in Saptamana Patimilor cu folos ,
    cand lumea ortodoxa pregateste bucatele pascale,
    spre a cinsti sambata seara, INVIEREA lui IISUS HRISTOS ! 🙂
    Paste Luminat , Eda ! 🙂
    Aliosa.

    • Din suflet, vă mulțumesc !
      Sărbători cu bine !🙂

  11. Si eu iti multumesc pentru ca-ti faci timp pentru a raspunde comentariilor mele ! 🙂
    Sarbatori Pascale Binecuvantate ! 🙂
    Aliosa.

  12. Săr’mâna Denisa drăguţă,
    Stranie transație de la inocența copilăriei … împestrițată cu greșeli (😮 ) (citez):

    “Mă simt înecată în trecut.
    Chipurile fade stau ascunse după colţul casei
    Şi îmi pândesc copilăria.
    Poartă haine de culoarea greşelilor …”,

    la finalul şi mai straniu al unei vârste când amintirile sunt deja mai importante decât prezentul a cărui nostalgie este subliniată faroce (recunosc, cam forţat termenul) de nostalgia muzicii lui Chopin:

    “…Iar vântul le cuprinde şi le presară peste privighetori.
    Din glasul meu, încerc să desprind câteva note
    Nu prea multe, de teamă că s-ar întrista pianul lui Chopin…
    Noaptea vine peste mine,
    Şi-mi trezeşte amintirile din mătase…
    Astăzi mi-a adus în dar gândul speranţei
    Pe care o voi purta în participiul mulțumirii.”

    Un peste alta, frumos şi musai de citit, nepărat de mai multe ori. Cam cu e cu vinul, “Fiecare o are dreptul la un pahar de vin. După ce îl bea devine un alt om deci mai are dreptul la un pahar”.
    De fapt cred că, într-un fel această poezie e cam ca şi acea zicere asiatică ce spune că orgasmul nu este de fapt ţelul sexului cu drumul până la el.
    Fără a încerca să emit verdicte, o părere, plăcerea dată de această poezie vine din translaţia de care vorbeam mai sus…

    P.S. Revin la partea de început un picuţ.
    Cred că versurile: ” Şi îmi pândesc copilăria./Poartă haine de culoarea greşelilor …” izbesc tocmai prin faptul că lovesc un clişeu. Acela care spune că în viaţă contează doar greşelile DE DUPĂ COPILĂRIE. Cred că şi greşelile copilărie contează, şi încă mult de tot, deci, cumva îţi dau dreptate

    P.S. 2 De talentul tău nu cred că mai e cazul să amintsc … se subînţelege …🙂

    • Mulțumesc tare mult pentru părerile pe care le-ați împărtășit aici, pe blogul meu. Fiecare contează. Ce-i drept am citit de câteva ori comentariul să-l pot înțelege și cred că am înțeles că oarecum v-a lăsat un iz al deschiderii către blog.🙂

      O seară frumoasă !

  13. Hristos a Inviat ! 🙂
    ❤ Aliosa.

    • Adevărat a Înviat !🙂

      • O VARA fierbinte si-alese cuvinte,
        Dumnezeu sa-ti ofere ca dar
        EU n-am la tine decat o singura rugaminte :
        Sa MERGI INAINTE caci ,ai mult HAR !!! 🙂 🙂 🙂
        Cu stima deosebita,
        un fel de PARINTE
        cu❤ multumita
        si mintea fierbinte !!! 🙂 🙂 🙂
        Aliosa.


Leave a Reply

